Overslaan en naar de inhoud gaan

Suzuki Boosterjet: wat is het en wat zijn de voordelen?

3 minuten 02/12/2015

Wist je dat de nieuwe Suzuki’s nóg betere prestaties kunnen voorleggen? Dat is onder meer te denken aan de nieuwe generatie motoren. De BoosterJet is een bijzonder innovatieve motor met directe inspuiting en turbo. Zowel de gloednieuwe, Suzuki SwiftSuzuki Baleno , de nieuwe S-Cross als de Vitara S kan ermee pronken. Ontdek hier de details over deze nieuwe motor!

 

Een krachtig én zuinige motor

Het bijzonder aan de  BoosterJet? Deze motor koppelt zuinigheid aan kracht en souplesse. De BoosterJet-motoren zijn compacter en lichter. Maar door gebruik te maken van onder meer directe inspuiting en een turbo, zijn ze toch krachtiger. En zoals je van Suzuki gewend bent, vermindert ook deze nieuwe krachtbron het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot. Hoe Suzuki dit allemaal voor elkaar krijgt? Dat ontdek je in dit filmpje.

Deze Boosterjet motor vind je in 4 Suzuki-modellen, namelijk de Swift, Baleno, S-Cross en de Vitara S. De Suzuki Swift, Baleno en S-Cross heeft een 1.0 Boosterjet. Hij is goed voor 82 kW / 112 pk bij 5.500 toeren per minuut (tpm). Bij de S-Cross en Vitara S is de 1.4 Boosterjet goed voor 103kw / 140 pk bij 5.500 toeren per minuut (tpm).

  • Suzuki boosterjet motor
  • Suzuki boosterjet motor
  • Suzuki boosterjet motor

Nóg minder brandstofverbruik? Kies voor de 1.2 DualJet motor

Wist je dat de Suzuki Swift en Baleno ook verkrijgbaar is met de bekende 1.2 DualJet motor (66 kW / 90 pk bij 6.000 t.p.m.)? Deze motor kan in dit model ook gekoppeld worden aan SHVS-techniek, of voluit Smart Hybrid Vehicle by Suzuki . Met SHVS wordt energie die vrijkomt bij het remmen, opgeslagen in een lithium ionaccu. Hiermee kunnen elektronische componenten worden gevoed, waardoor een minder zware loodaccu nodig is en de dynamo minder belast is.

De motor wordt niet zoals gebruikelijk herstart met een conventionele startmotor, maar met de ISG (Integrated Starter Generator) die wordt gevoed door de lithium ionaccu. De ISG ondersteunt de motor bovendien tijdens het rijden en accelereren. Dit alles draagt ertoe bij dat het brandstofverbruik en de CO2- uitstoot van de Baleno tot de laagste in hun klasse behoren.

  • Suzuki Swift
  • Suzuki boosterjet Vitara
  • Suzuki boosterjet Baleno

Kijk je er ook zo hard naar uit om deze nieuwe motoren te testen? Reserveer hier je testrit.

Deel deze pagina