Overslaan en naar de inhoud gaan

De legendarische Suzuki Jimny is helaas niet meer in stock!

Waarom is de Suzuki Jimny moeilijk te verkrijgen?

De kleine Suzuki Jimny  komt met zijn uitstoot niet in de buurt van de Europese norm waarbij auto's niet meer dan 95g/km CO2 mogen uitstoten. Op dit moment krijgen fabrikanten voor elke auto met een uitstoot boven de 95 gram CO2 per kilometer een boete in Europa. Er werd vervolgens gekozen om een tweezitter versie van de Suzuki Jimny uit te brengen. Specifiek wil dat zeggen dat Suzuki de achterbank uit de Suzuki Jimny verwijdert en een tussenschot plaatst achter de voorzetels  om zo te kunnen voldoen aan de Europese wetgeving voor wat betreft N1 voertuigen . Op dergelijke manier hoeft  zo’n Suzuki Jimny niet te voldoen aan de lage CO2-uitstoot van 95 gr/ km die door  Europa wordt geëist. Echter voor wat  de Belgische wetgeving betreft, wordt deze  Suzuki Jimny fiscaal niet gecatalogeerd als lichte vracht en is dus zeker  niet uitgesloten voor de betaling van  BIV.   

Ook hier blijft de productiecapaciteit van deze wagen zeer beperkt zodat het lang wachten is voor dergelijke wagen beschikbaar wordt. Vraag uw officiële, lokale Suzukiverdeler naar beschikbaarheid.  

Een veilige 4x4 met stoer design? Check de Suzuki Jimny!

Kaki Jimny in bos

Waarom de Suzuki Jimny het perfect model is voor jou

  • Uitgesproken, stoer design, maar toch herkenbaar
  • Veilige 4x4, ook offroad dankzij Allgrip Pro vierwielaandrijving
  • Laaggewicht en efficiënte 1.5l benzinemotor
  • Praktische SUV met verhoogde zit en tal van rijhulpsystemen
  • 1.300 kg trekgewicht!
Jimny in bos met avondzon 2

De Suzuki Jimny in enkele cijfers!

  • Compact: lengte = 3,64m 

  • Lichtgewicht: 1.090 kg

  • Ruim laadvolume: 863 liter

  • Trekkracht van 1.300 kg

  • 2 zitplaatsen

  • 102 pk

  • Allgrip pro met 3 posities

  • 5 jaar garantie en levenslange assistance

De Suzuki Jimny heeft schrijft al meer dan 50 jaar geschiedenis!

Geen enkele berg is de Jimny te steil

De Jimny uit 2018 beklimt vanuit stilstand moeiteloos elke berg dankzij Hill Hold Control. Kinderspel! Haal je je voet even van het rempedaal, dan blijft deze 4x4 in stilstand nog steeds ter plekke staan. Voor elke gecontroleerde afdaling kan je dan weer een beroep doen op Hill Descent Control. Je snelheid wordt automatisch geregeld.

Slipt de Jimny toch, dan garandeert Brake LSD Traction Control alsnog optimale baanvastheid: deze vernuftige technologie remt de slippende wielen af en verdeelt de koppel over de wielen mét grip. Zo zie je maar: de Jimny oogt niet alleen fraai, hij is ook verdomd slim.

Klein maar stoer: de Suzuki Jimny is onoverwinnelijk

Compact was de Suzuki Jimny altijd al. Het is een lichtgewicht dat kan uitpakken met een onwaarschijnlijke offroad-capaciteit. Met een nog stijver ladderframe, starre wielophanging en AllGrip Pro 4WD-aandrijving met lage gearing blijf jij de baas, ongeacht de rijomstandigheden.

Een nieuwigheid van deze robuuste jongen sinds 2018 is de High Beam Assist. Deze grootlichtassistent voorkomt dat je je tegenligger verblindt. Al heeft de Jimny overigens wel meer veiligheidssystemen ingebouwd, zoals Weaving Alert, Lane Departure Warning en Traffic Sign Recognition.

Is de Suzuki Jimny altijd 4x4?

De Suzuki Jimny heeft altijd vierwielaandrijving (4x4). Hij staat erom bekend om moeiteloos verschillende terreinen aan te kunnen, zelfs in de meest uitdagende omstandigheden.

Hoe zuinig rijdt de Suzuki Jimny?

De Suzuki Jimny heeft een 1.5-liter benzinemotor. Hoeveel de Suzuki Jimny verbruikt, is afhankelijk van verschillende factoren, zoals rijgedrag en rijomstandigheden. Over het algemeen heeft een 1.5-liter benzinemotor een gemiddeld verbruik van ongeveer 6 tot 8 liter per 100 kilometer.

"Konden we maar over onverharde boswegen rijden naar een plek waar nooit eerder een auto kwam..."

Deze droom inspireerde de Suzuki ingenieurs om de legendarische Suzuki Jimny te ontwikkelen. De  moeilijkheid was het ontwerpen van een sterke en toch lichte carrosserie. De prototypes werden getest op trappen en hobbelige wegen, afwijkingen en vervormingen in de carrosserie werden

gemeten, en onnodige onderdelen werden verwijderd. Op het strand reed de Suzuki Jimny

vrolijk voorbij de grote vierwielaangedreven voertuigen van de concurrenten die in het

zand leken weg te zinken. De Suzuki Jimny slaagde dus met glans voor de test.

  • Jimny 1970
  • Jimny 1998
  • Jimny 2018
Jimny Allgrip Pro

De legendarische Allgrip van Suzuki!

De Allgrip Pro is een handmatige vierwielaandrijving met 3 posities!

  • 2H: tweewielaandrijving
  • 4H: vierwielaandrijving, geschikt op elk terrein en elke weersomstandheid
  • 4L: vierwielaandrijving aan lage vitesse, voor een extreem moeilijke ondergrond

 

Opgelet: de Suzuki Jimny is momenteel niet in voorraad!

De kopers geven de Jimny een 4,7/5 !

"Oogt opvallend mooi door zijn harmonieuze proporties! Geen arrogante, maar sympathieke en toch ook krachtige uitstraling. Komt over als een stevige alles-aankunner. Goed geequipeerd."
Pascal Tavernier
"Uitzicht veel beter dan de vorige. goeie restwaarde.Heb alle opties genomen en lederen zetels laten steken. Bullbar en led schijnwerpers erop gezet terreinbanden moesten er ook onder. Matige offroad gedaan en sta versteld wat die kleine kan !!!!"
Filip Schoofs

Wist je dat bijna al onze modellen in 4x4 beschikbaar zijn? Bekijk ze hier!

Suzuki Jimny onderhoud  

Door jouw Suzuki Jimny te laten onderhouden door een Suzuki-verdeler, kan je rekenen op optimale prestaties en bescherm je jouw investering (hogere doorverkoopwaarde). We onderhouden jouw Jimny met alleen originele onderdelen.